Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Im IeraMohd. Normal Girl. Forever21. World. Around in my blog? Thank to read my story mory. Enjoy~



A Little Princess




Status

Worry less. Smile more dont regret just learn and grow. Princess of MAY.

Choose Background

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Facebook
: Twitter
:Instagram
: Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
Akhirnya Mama Lepaskan Aku :')
7 June 2012 | 0 Possible[s]
Hai korang . Sihat? Dah makan belum . Aku tak makan lagi ni , sebab tak selara . Bulan ni memang bulan yang paling tension bagi aku ! Macam2 dugaan yang aku kena lalui kot. Tapi bila benda ni berkaitan dengan mama serius aku tak daya nak lawan .

Aku dapat sambung study kat melaka! Oke memang aku nak pergi sana! Sebab aku nak belajar hidup berdikarai. Aku nak belajar hidup tanpa family. Sampai bila aku nak harapkan mama basuh baju aku? Lipat baju aku? Masak untuk aku? Aku ni boleh dikatakan tak pernah buat kerja rumah langsung! So aku nak sangat belajar hidup berdikari! Tapi apa yang aku nak tak sama dengan yang aku impikan.

Semalam tiba2 mama cakap 

"Tak payah sambung study kat melaka. Kalau tak nak sekolah berhenti je. Duduk rumah!"

Betapa sedihnya aku bila mama cakap macam tu kat aku! Aku selalu tertanya tanya kenapa mama buat aku macam budak2? Aku tahu dia sayangkan aku . Sebab aku sorang anak perempuan dia. 
Tapi dia tak faham ke?? Aku ada cita2 . Aku nak masa depan aku cerah . Nanti bila dah senang aku boleh tolong family aku .

Aku memang dah give up ! So malas nak fikir benda2 ni . Dia mak aku so dia mungkin tahu apa yang baik untuk anak dia. Aku ikut je apa dia suruh . Tak kisah lah kena duduk rumah ke apa ke. Kalau dia suruh aku khawin sekali pun aku buat . Pilihan mak bapak lagi berkat berbanding pilihan sendiri .

Tapi !!! Tadi aku dapat good news ! Papa suruh aku pergi study kat INSTEDT! KOTA TINGGI DESARU! dalam kepala aku say "JOHOR JUGAK" oke aku abaikan pasal negeri tu ! Tak kisah lah johor ke thailand ke asalkan aku nak belajar! Aku dapat jurusan Diploma Pegurusan Perhotelan 3tahun 6sem! Bidang yang aku minat kalau aku tak pergi memang aku rugi. 

Papa pun dah slow talk dengan mama akhirnya ! mama bagi aku pergi ! Mungkin sebab kat johor jugak. Senang dia nak tengok aku tiap2 minggu. Tapi masa yang diberi sangat suntuk ! 
16 JUNE 2012 aku dah kena pergi ! Barang2 aku semua tak siap lagi . Bank nak kena bukak akaun baru. Aku takut tak sempat je! Aku ada masa 9hari lagi untuk settelkan semua ni. 

Hope bila dah sampai sana aku dapat hidup berdikari . Aku dah tak nak susah kan mama! 
Harap sangat semua berjalan dengan lancar ! 
Pray for me oke !

:)