Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Im IeraMohd. Normal Girl. Forever21. World. Around in my blog? Thank to read my story mory. Enjoy~



A Little Princess




Status

Worry less. Smile more dont regret just learn and grow. Princess of MAY.

Choose Background

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Facebook
: Twitter
:Instagram
: Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
DiSebabkanCinta :)
6 May 2013 | 0 Possible[s]
Assalamualaikum semua ! selamat petang salam satu malaysia. Di Johor cuaca mendung maklum lah hujan baru lepas reda. Actually aku dari semalam lagi nak update blog ni. Sebab baru lepas deko. Everything has changes. Ni dah alang2 ada topik baik aku terus update je kan :)

Okey aku dapat topik ni dari twitter "DiSebabkanCinta" menarik bukan? hahaha. Semua orang pernah bercinta. Semua orang pernah ada boyfriend ada girlfriend kan? Lelaki dengan perempuan susah untuk menjadi kawan. Lama2 perasaan tu akan berubah dari perasaan seorang kawan kepada perasaan cinta. Aku cakap ni berdasarkan pengalaman :). Di sebabkan cinta manusia sanggup buat apa saja. Asalkan mereka bahagia. Actually aku pun dulu tak tahu apa maksud CINTA semua ni. Tapi disebabkan aku pernah kenal seseorang tu aku baru tahu erti CINTA, SAYANG, RINDU :)



Banyak kes sekarang sebab cinta sanggup lari ikut pasangan masing2. Nampak tak betapa kuatkan penangan cinta ni kepada manusia. Sebab cinta manusia jadi buta. Sebab cinta si perempuan bagi daranya kepada lelaki. Sebab cinta kita sanggup buangkan duit untuk orang yang kita sayang. Sebabkan cinta kita sanggup lupakan kawan kita semata mata untuk orang yang kita cintai. Nampakkan semua ni?? Benda2 ni semua sudah terjadi pada diri aku. Aku rasa korang pun lalui benda yang sama :) 

Sebabkan cinta malam2 kita selalu call orang yang kita sayang. Sanggup buta kan mata pekakkan telinga apa orang cakap pasal dia. Kerana terlalu sayangkan dia, dia lah segalanya. Dialah yang sempurna dimata kita. Sebabkan cinta kita sanggup korbankan waktu rehat kita bersama orang yang kita sayang. Sanggup jaga dia sakit. Sanggup memendam rasa pada dia. Sanggup kita dilukai oleh orang yang kita sayang. Cinta boleh menguasai manusia. Cinta boleh menguasai segalanya.

Tapi................................. Jeng Jeng Jeng !! Siapa sangka air yang tenang tak ada buaya? Cinta tak selalunya indah. Cinta tak seharusnya memiliki. Dalam sekelip mata cinta kita akan terbang melayang. Dan masa ni manusia akan rasa kecewa, derita, terluka. Tipulah kan kalau korang tak pernah rasa kecewa ditinggalkan oleh orang yang kita sayang?? :) Berjanji sehidup semati tapi belum mati dah ditinggalkan :) Berjanji tak akan curang. Tapi depan mata kita dia dengan perempuan/lelaki lain :) Perempuan mudah terpedaya dengan kata2 lelaki. Bila ditinggalkan perempuan lebih merana dibandingkan dengan lelaki. Sebab tu ada pepatah cakap "KALAU SAYANG JANGAN LEBIH2 TAKUT MAKAN DIRI". Kita hanya mampu merancang ALLAH lebih mengetahui segalanya. Mungkin pasangan kita tak cukup baik sebab tu ALLAH tak panjangkan jodoh kita dengan dia. Tak dapat tengok dari dekat dapat tengok dari jauh pun kira cukup baik :) 

Belum aku pernah jumpa EX bf/gf menjadi BFF lepas break. Bukan senang nak terima semua ni. Macam2 kenangan kot kita lalui selama ni. Past is past ! Keep calm and move on :) So fikir2 kan lah ye kalau nak bercinta berpada pada. Aku cakap berdasarkan pengalaman aku. Kalau korang terasa ke aku minta maaf. Terima kasih sudi luangkan masa bersama celoteh aku ni. Ada masa jumpa lagi :)