Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Im IeraMohd. Normal Girl. Forever21. World. Around in my blog? Thank to read my story mory. Enjoy~



A Little Princess




Status

Worry less. Smile more dont regret just learn and grow. Princess of MAY.

Choose Background

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Facebook
: Twitter
:Instagram
: Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
Oh Nenek :')
28 April 2013 | 0 Possible[s]
Assalamualaikum semua. Dah makan ? cuaca di Johor sangat sejuk dan aku terasa macam di London gitu. Hahahah. Okey tadi nenek dengan mak ngah datang sini. So pagi2 aku dah kena bangun tolong mama masak, kemas rumah semua and bla bla bla. Lepas semua siap nenek dengan mak ngah pun sampai. Aku pun baru sebok nak mandi. HAHAHA. Sampai kena marah kot dengan mama sebba tak mandi. Sejuk doe nak mandi :p Aku just sempat salam je lah. Lepas tu cepat2 amik tuala pergi mandi. Masa aku dalam bilik tu nenek terjah aku. Adoyai alu lah itew :p Nasib baik dah siap pakai baju. Kalau tak mati lah nak.. Hahaha. Aku nak cerita something ni antara aku dengan nenek tadi masa dalam bilik :')


Nenek : Macam mana belajar? elok ke tidak? Mama papa bagi duit jajan tak kalau kat sana ? 
Aku : Macam tu je lah. Belajar memain je. Hahaha. Bagi2 tiap2 minggu papa bagi duit :) 
Nenek : Ni cuti berapa lama ni? Kenapa tak pergi rumah nenek? bukan tak pandai bawak kereta pun?
Aku : 2bulan je. Alar malas lah nak bawak kereta. Penat pulak bila dah ada lesen. Hikhik.
Nenek : Ni kenapa macam tak sihat ? muka pucat? Bibir tepi tu kenapa? Mata tu kenapa? 
Aku : Alar orang memang tak sihat sikit. tapi ada ubat. Kanapa dengan muka? cantik je kot. HAHA.
Nenek : Jangan tipu nenek ye iera. Nenek dah lama hidup bukan baru hidup semalam tau :)
Aku : Tak ada apa lah nek. Esok2 baik lah sakit ni. 
Nenek : Budak muda sekarang bila kena tinggal je macam ni lah. Nenek pernah muda tau iera. Biar dia tinggalkan kita. Kalau betul kita ni tak baik untuk dia kenapa perlu nak simpan dia lagi? Nanti awak juga yang makan hati. Iera sayang dia sangat2 ea ? Nenek dapat rasa semua tu. Anggap je dia bukan untuk kita. Anggap dia tak baik untuk kita. Iera tak boleh seksa hidup iera macam ni. Iera kan muda lagi. Jauh lagi perjalanan iera :)
Aku : Kena tinggal menda ntah nenek ni. Cakap apa ni? Tak faham lah. Hahahah.
Nenek : Dengan nenek iera boleh tipu. Tapi dengan hati sendiri? dengan diri sendiri tak boleh tipukan? Tak kesian ke kat diri iera? Sekarang pun sakit2. Tak kesiankan mama? Awak anak perempuan mama satu2 nya tau. Kenapa perlu tunggu pada yang tak sudi? Iera lemah macam ni lagi dia suka tengok iera tau. Cucu nenek kan kuat. Jangan macam ni iera. Tak baik. Kalau hati tu tak tenang solat. Doa banyak2. Masa doa tu nak nangis ke nak minta apa2 ke buat lah. Tak perlu malu dengan ALLAH. Biasanya bila kita menangis masa kita doa, doa kita cepat di makbulkan tau. 
Aku : Baru2 lagi ni. Esok2 orang okey lah. Malas dah nak fikir semua tu. Hmmm 
Nenek : Benda dah lepas jangan dikenang nanti merana hidup iera. Kesian kan muka iera tu. Hati iera berhak bahagia tau. Tu bibir tepi kenapa? 
Aku : Insyaallah nek iera buat apa yang nenek cakap. Bibir? alar haritu ada benda jatuh tu yang macam ni. Tinggal bekas je ni. Dah sapu krim dah. 
Nenek : Ingat tau solat jangan lupa. Biarkan dia pergi. Hidup iera kena teruskan juga. Tengok bilik ni bersepah. Tak kemas langsung. Buat apa dalam bilik sampai jadi macam ni? Duduk gelap2. Kesiankan mata iera. Tak baik buat dia macam tu :)
Aku : Bilik ni memang sepah lah. Malas nak kemas. Nanti mama kemas kan lah tu. hahaha.
Nenek : Dah siap cepat mama panggil. Jangan nangis2. Iera dah besarkan. Kena kuat tau :)

Lepas nenek keluar tu aku just duduk termenung depan cermin. Aku sentuh pipi aku. Mata aku. Baru aku perasan teruknya mata aku. Hmmm. Betul cakap nenek hidup perlu di teruskan.Sampai bila nak macam ni kan. hmmmm. Tak lama tu mama panggil keluar suruh makan. Aku cepat2 lap airmata keluar pergi depan. Layan mak ngah berbual. Layan pak ngah naik gila aku ni. Hahaha. Sakit perut aku gelak2. Dia ingat aku baru habis SPM. haahha. Nampak tak aku muda lagi ? :p

Tadi masa nenek nak balik tu sempat lagi dia pesan "ingat apa nenek cakap. Solat jangan tinggal tau. Kesiankan mama. Kesiankan diri sendiri" masa salam2 tu nenek bagi duit jajan ! Alhamdulillah ada juga duit poket. Hahaha. Mak ngah dengan Pak ngah pun bagi duit jajan. Nampak tak? duduk rumah dah boleh dapat duit. Tak payah pergi kerja pun tak apa. Hahaha. Okey lah ye nak tolong mama kemas pula. Ni lari masuk bilik pun curi2. Nanti ada masa aku update lagi okey. Thanks sudi luangkan masa dengar cerita aku :')