Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Im IeraMohd. Normal Girl. Forever21. World. Around in my blog? Thank to read my story mory. Enjoy~



A Little Princess




Status

Worry less. Smile more dont regret just learn and grow. Princess of MAY.

Choose Background

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Facebook
: Twitter
:Instagram
: Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
Gembira Walaupun Hanya Gurauan
9 May 2012 | 0 Possible[s]
Hei korang thanks oke sudi view blog aku . Kali ni entry pasal dia lagi. 
Dah lama tak story pasal dia kan? Haha. 
Bukan tak nak story pasal dia, cuma malas je nak taip kan. 
Aku dengan dia biasa2 saja. Tak ada perkembangan yang terbaru pun.
Hehe.

Oke semalam aku tengok tweet dia semua sedih je. Aku nak mesej dia tapi 
takut kacau dia pulak kn. So aku diam lagi . Makin banyak pulak tweet dia yang sedih2.
Aku terus mesej dia tanya kenapa semua. Tunggu punya tunggu dia tak reply !
seriusly ! aku sedih. If ada masalah boleh share dengan aku kan.
Lagipun KAMI pernah janji nak share semua apa yang KAMI ada.

Oke dia still tak reply mesej aku. So aku mesej dia balik cakap nak tidur!
Mata aku memang tak boleh bukak masa tu. Hah! cakap pasal mata, disebabkan mata lah
aku tak pergi sekolah harini. Mata aku bengkak sebelah! Macam mana ekh
nak hilangkan bengkak ni? 
:'(

Eh tiba2 cerita pasal mata pulak, dah lari topik ni. Sambung balik cerita tadi. 
Lepas aku cakap nak tidur terus dia reply mesej aku. Tapi mesej tu membuatkan aku rasa
kecewa dengan dia! Nak tau apa dia cakap?

"Tak nak susahkan dia.. tidur baik2 ok. hope dia lupakan orang. orang tak layak
kot kawan dengan mana2 perempuan. lagi2 rapat. Have a nice sleep"

Perh ! panas je hati aku kan. Dengan mata bengkak sebelah! dia pulak boleh
buat hati aku bengkak ! Aku pun jawab dengan macam tak ada perasaan je!

"Baguslah macamni. Cari pasal. Btl nak org lupakan dia? Oke. Kita tak payah
kawan lagi. Dia yang nak macam tukan? Orang ikut apa yang dia nak.Tc hope awak
bahagia!"

Aku tak tau apa masalah dia! Kalau ada prob boleh ceritakan , atlist kalau aku tak boleh
tolong pun, aku boleh tolong legakan hati dia yang tengah banyak masalah tu !
tapi tulah dia suka pendam! ada masalah tak nak cerita.

Semalam aku berjaya pujuk mama, cakap nak berhenti sekolah !
Sebab tak yakin boleh bawak . Aku ni kan genius sangat ! aku tweet la yg aku dah 
berjaya pujuk mama then i got text from him !

"Awak nak berhenti sekolah? Sye snggp tak pergi tawaran tu.. Sebab nak teman awak.
Takot awak bosan kat sekolah. Hmmm."

Aku still tak layan dia! sebok layan tweet. Malas nak cakap banyak
masing2 mesti tengah penatkan. So, aku tak nak gaduh dengan dia. aku tak nak buat dia
penat dan tension lagi ! Tak lama macam tu dia mesej aku lagi

"Awak saya sedih :'( saya mintak maaf cakap macam tu tadi. Saya stress awak :'("

Dia ada masalah then aku yang kena kan? Memang sedaplah kan. Kali ni aku jawab
jugak . Nak gaduh gaduh lah. Aku dah tak kisah!

"awak ingat orang ni apa? tak ada perasaan ke? Hmm."

Aku manusia punya hati dan perasaan . Tapi tak apalah dia dah mintak maaf pun
so aku tak kisah sangat lah ! even hati tengah bengkak kan. 

"Awak marah eh?"

Boleh ekh dia tanya aku macam tu?! Cuba dia aku buat macam tu.
Apa persaan dia agaknya! 

"Perlu ke nak marah? orang ni siapa je kan"

Tiba2 dia call aku. Memang tak lah aku nak angakat! Aku reject terus.
Then dia call kali kedua. Lambat2 je aku angakt! Then lepas cakap hello dia terus 
cakap macam ni.

"Orang nak cakap ni . Orang sayang dia! Orang rindu dia! Orang sedih! Bye!"

Seriusly! aku tergamam lepas dia letak call. Apakah? 
macam2 yang ada kat otak aku ni. Dah lah aku biarkan je dia. biar dia rehat
tak nak kacau dia . Tiba2 mesej masuk tengok nama dia.

"Saya nak bagitahu ,, Saya sayang awak!  Saya rindu awak! Saya sedih sangat2!
And awak cantik bertudung tadi :')"

Kalau dah tau sayang aku kenapa nak suruh aku lupakan dia! Eh dia ni memang
suka buat macam ni tau. Part yang last mesej dia tu membuatkan aku tersenyum
Dia pertama kali tengok aku macam tu. Pakai baju sekolah pakai tudung.
Aku segan nak tengok dia kat sekolah! :D
Senyum2 jugak mesej tetap aku reply !

"Then awak nak suruh orang lupakan awak ? Baguslah awak ni. Awak buat orang
macam tak ada hati je kan."

Aku sedih tengok dia macam ni. Tapi dah sayangkan , aku sabar je dengan dia!

"Saya salah saya faham. Serius saya nak katakan 
saya sayang awak!
saya rindu awak!
saya sedih sangat2!
And awak cantik bertudung tadi :')"

Dia cakap benda yang sama lagi. Alahai cairlah aku. Then aku reply lagi mesej dia
kali ni dah tak marah! Aku cakap baik2 je.

"Awak pergi tidur. Esok sekolahkan. Nanti ngantok pulak :)"

And korang nak tau tak apa dia jawab ?!!! Seriusly aku happy!
aku tersenyum gila2.

"Jom kapel.. Hehe.. tak adalah gurau je :'("

Aku rasa bahagia sangat walaupun dia hanya main2 je cakap macam tu!
Kalau tak ada perkataan 'tak adalah gurau je' kan bagus! aku dah lama nantikan
dia cakap macamtu. Tapi tak apa lah kalu ada jodoh tak ke mana kan.
Aku pun tak nak paksa2 lagi. Biar masa yang tentukan semua ni.

Lepas tu macam biasa lah main mesej2. Manja sangat dia malam tadi. Kecian
dia sedih ada masalah! Aku layan dia sebaik yang mungkin. Aku suka
masa dia cakap 

"Sumpah rindu gila kat dia!"

Budak ni memang macm ni. Padahal dah tengok aku kat sekolah!
Tapi aku pun sama je, rindu jugak kat dia. Kat sekolah pun buat2 macam tak kenal je.

"Kan tadi dah nampak orang. Rindu lagi? Orang selekeh. 
Suka lah dia tengok orang tadi :("

Aku geram gila dengan tudung aku masa kat sekolah! tak betul! panas je kan
dah lama tak pakai baju sekolah. Macam tak selesa je.

"Orang suka tengok dia berbaju kurung dengan bertudung. Comel!"

Hehe.Nasib baik aku tak ada depan dia. Kalau tak memang malu lah aku
dia cakap macam tu. Sekarang hari2 aku jumpa dia. Even tak bertegor . Macam tak kenal
boleh tak? Padahal dah bersayang sayang bagai! Haha.
Terharu sangat bila dia cakap macam ni 

"Comel la budak ni. Sekarang dia ada depan mata . Tapi 
tetap rindu jugak.."

Masa datang nak daftar tu , aku nampak dia! memang terkejot gila!
dia tipu aku! nasib baik aku tak percaya sangat2.
Kalau percaya, memang aku kena game lah dengan dia kan. 
Dia cakap mata aku besar gila nampak dia kat sekolah! Hahaha
terkejot gila nampak dia! tapi nasib baik kawan2 dia ada kan.
kalau tak memang aku , cubit dia cukup2. 

"Sebab apa awak rasa orang tipu? hehe. Bukan main sayang lagikan dia kat orang..
Sumpah! terharu gila :'("

Aku memang sayang dia! Dan dia pun tahu benda tu. Tapi untuk melafazkan cinta
masing2 tak berani. Aku tahu dia pun ada perasaan yang sama. masing2 belum bersedia
biar lah masa yang tentukan. Sekarang ni biar aku dan dia belajar dulu
kalau betul jodoh aku dengan dia . Aku terima dia seadanya. Kalau 
aku tak ada jodoh dengan dia. Mungkin aku bukan yang terbaik untuk dia!
Apa2 pun aku terima dengan redha .

:)