Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Im IeraMohd. Normal Girl. Forever21. World. Around in my blog? Thank to read my story mory. Enjoy~



A Little Princess




Status

Worry less. Smile more dont regret just learn and grow. Princess of MAY.

Choose Background

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Facebook
: Twitter
:Instagram
: Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
11/09/2016
11 September 2016 | 0 Possible[s]
Sekian lama menyepikan diri dari dunia blogger sekarang aku kembali untuk ceritakan kisah hidup ku sepanjang usia 22tahun aku. Rasa sekejap sangat pejam celik tak lama lagi dah masuk tahun baru. Dugaan demi dugaan janji demi janji manusia datang dan pergi sesuka hati. Bukan sorang dua malahan berpuluh manusia yg singgah dalam hidup aku.

Bertahun terpisah akhiranya kita ditemukan semula. Dalam masa yang sama awak langsung tak pernah berubah senyuman awak perangai awak ketawa awak kata2 awak semua sama mcm pertama kali kita kenal. Yaa saya selesa dengan awak.

Pertemuan Pertama :
Selepas bertahun kita bertemu balik awak bawak saya pergi mamak kita bebual pasal hidup masing2. Satu demi satu awak ceritakan kisah lama kita, semua benda awk ingat pasal saya sampai birthday saya pun awak masih ingat. Ada satu ayat awak yg saya tak dapat nak jawab "kenapa ya org tak pertahankan semua ni dulu" dalam hati saya "sebab awk dah dpt yg terbaik dari saya." kalau saya cakap semua benda pun masa takkan boleh putar balik benda dah lepas biarlah lepas. Sebelum saya keluar dari kereta awak tanya "awk nak kahwin tak dgn saya?" hahahah masa tu annoying sangat weyh dan jawapan saya "mengarut pergi balik sana" -.-

Hari2 yang seterusnya kita berhubung mcm biasa kadang2 bila awak balik lambat sampai awk share location dkt whatsapp takut saya tak percaya siap bagi gambar semua apa awk buat. Haha pandai ea nak ambil hati balik. Saya tahu awak buat bersebab awak tahu saya tak percayakan awak. Mungkin awak fikir dgn cara macam tu saya boleh percayakan awak kot.

Pertemuan Kedua :
Awak ambil saya balik kerja kita pergi makan bebual kosong awak pesan "kerja memang takkn habis selagi kita digelar perkerja jaga diri jangan sampai kurus" yea betul cakap awak, kdg2 saya sendiri penat letih lesu dengan kerja yg ada sekarang. Masa saya lebih banyak dekat ofis dari untuk diri sendiri. Sekali lagi awak tanya "Nak kahwin?" jawapan saya "tak nak sebab saya tak ada apa2 duit saving pun berapa lah sangat. Diri sendiri pun tak terurus lagi nak uruskan awak" sekarang awak cakap "TAKPE" tapi akan datang kita tak tahu. Kita tak tahu apa Allah nak duga kita pada masa akan datang. Setiap hari awak pesan "fikir la baik2 apa yg org ckp'' I cant brain hah umur mcm ni dah kahwin hahahahahahaha -.-

Saya nak kahwin bukan untuk sehari dua tapi untuk seumur hidup saya. Saya dah penat nak serahkan hati perasaan saya pada manusia yang tak reti hargai saya. Banyak kekurangan saya yang awak tak nampak. Saya bukan orang yg sama macam awak kenal masa dulu2.

Pertemuan Ketiga :
(Kalau ada jodoh baru ai cerita yea uolls) hahahaha

Awak selalu cakap "jangan jadikan alasan terlalu muda untuk kahwin semua benda boleh berlajar. Take your time" Sesungguhnyaa berat dugaan kali ini. Mungkin perempuan lain suka bila ada lelaki ajak kahwin tapi bukan saya. Saya belum bersedia untuk semua benda. Apa sekalipun keputusan saya nanti saya harap awak terima dgn seadanya. Kalau saya tolak awak sekalipun bukan saya tak suka awak bukan tak sayang tapi ada sebab tertentu.