Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Im IeraMohd. Normal Girl. Forever21. World. Around in my blog? Thank to read my story mory. Enjoy~



A Little Princess




Status

Worry less. Smile more dont regret just learn and grow. Princess of MAY.

Choose Background

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Facebook
: Twitter
:Instagram
: Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
Kenangan Kembali
15 September 2012 | 0 Possible[s]
Entry kali ni agak tersentuh sikit perasaan bagi aku lah
Title pun : Kenangan Kembali :')
So apa yang korang nak tahu pasal entry kali ni ?
Sat lagi cek cerita noh *minum air teh ais*
:D

Oke tadi ex boyfriend aku yang 3tahun lepas tu datang rumah aku.
mula2 tu dia just text aku tanya aku kat mana then aku jawab dekat rumah 
lepas tu dia cakap nak "nak datang raya boleh? lama tak jumpa awak"
entah lah kenapa tiba2 aku boleh jawab "datanglah orang tunggu" 
memang pelik gila aku harini ! 
selalu kalau dia call or dia text aku susah nak layan.
mungkin aku tengok ada perkataan nak raya tu kot. 
HAHAHA.

Dia datang aku bukak kan gate untuk dia
then dia tengok muka aku , aku tengok muka dia
lama lah jugak mata bertentang mata
aku tanya dia "hoi ! asal tengok2 orang hah? masuk lah panas lah kat luar"
dia boleh gelak2 tengok aku.
dia pun masuk salam dengan mama semua
entah apa yang dia bualkan dengan mama pun aku tak tahu
sebab aku pergi dapur buat air untuk dia.

Adalah dekat satu jam dia duduk kat rumah aku tu 
tiba2 dia pijak kaki aku 
aku tengok muka dia baru nak marah dia dah cakap 
"awak jom keluar nak? pergi jalan2"
Tanpa banyak kata aku terus jawab
"jalan? boleh ! jom ah"

Then dia mintak izin dengan mama semua cakap nak bawak aku keluar
tapi kali ni memang sweet !
dia siap bukak kan pintu kereta lagi untuk aku
selama 1tahun 5bulan aku kenal dia 
dia tak pernah buat macam tu
aku tengok je muka dia masa dia bukak kan pintu tu
"masuk lah budak ! tengok muka orang pulak! kenapa? rindu ea?" 
Terus aku cubit tangan dia malu kot bila dia tegur macam tu
"mana ada rindu ! nyampah ada lah. maseyh bukak kan pintu"


Bila dah berdua dalam kereta rasa macam lain kot !
aku terus jadi diam tak cakap sepatah pun
tiba2 jadi malu bila berdua dengan dia
tiba2 aku dengar dia cakap
"nak pergi mana? cakap lah orang bawak"
memang tak tahu nak pergi mana masa tu lama jugak aku diam 
sampai dia tengok muka aku 
tiba2 keluar ayat ni "pelangi indah nak? lama tak pergi situ"
tanpa banyak cakap dia drive pergi pelangi indah 
lepas park kereta kitoang jalan2 kat situ


tiba2 tangan dia dengan aku bersatu !

APAKAH ???
-.-

Aku cuba untuk melepas kan tangan aku tapi aku tak mampu
sebab dia gengam tangan aku kuat sangat ,
Dan dari situlah bermula kenangan2 yang lalu.

Masa aku jalan2 tu dia cakap 
"Awak dah lamakan kite tak jalan sama2, dulu kite selalu jalan sama2 everything 
yang kite buat mesti sama2."
Aku hanya mampu tersenyum je masa tu dalam hati berkata *kenapa budak ni cakap macam ni hah?*
Then dia cakap lagi kisah lama ktorang
"Dulu masa datang sini awak selalu mintak icecream kat saya kan? kite makan icecream sama2
awak makan icecream selalu comot kadang2 baju saya jadi mangsa awak" 
Dalam hati aku *dia ingat lagi semua ni? ya allah kenapa dia ingatkan lagi* :')
Dia terus bercakap aku hanya mampu membisu 
"awak ingat lagi masa kat sinilah kita gaduhkan? awak mintak phone saya tapi saya tak bagi
bila awak dapat perkara pertama awak bukak adalah inbox saya
dan masa tu awak kecewa bila tengok saya text dengan girl lain, tapi masa awak bagi phone 
awak still tersenyum lagi tapi saya tahu awak sedih" 
Aku bengang gila dia ungkit kisah lama tu ! apa motif dia nak buat semua tu?
oke aku dah tak tahan then aku bersuara
"Stop it oke! benda dah lama buat apa ungkit2? kisah kite dah 3tahun berlalu awak
3tahun tahu ! bukan 3hari!"
Mungkin dia tahu aku marah pada dia then dia ajak aku duduk kat bangku kuning tu
lama jugak ktorg diam sebab hati aku dah bengkak je ! dengar dia cerita kisah2 lama
aku bukan tak suka aku cuma tak nak dia tengok airmata aku lagi tu .
Then dia bersuara lagi
"awk ada rupa kenapa sampai sekarang tak ada pengganti saya? saya dah pun ada pengganti awk
jangan tutup hati awk untk lelaki iera, bukan semua lelaki macam saya. saya ngaku 
saya tak pernah jaga hati awak. masa saya kat kolej saya selalu abaikan awak"
Sekali lagi dia cakap kisah dulu! tapi kali ni airmata aku dah tak menitis bila dengan dia
kuat semacam je aku kali ni . HAHA.
Oke mungkin dia dah sedar kesilapan dia selama ni aku pun 
dah tak marah dengan dia aku hanya mampu cakap pada dia
"awak benda dah lama jgn ungkit2 yerk ! awk dah bahagia dengan gf awak saya bahagia macam ni
jodoh awak sampai dulu jodoh saya belum sampai"

Lepas aku cakap macam tu aku terus ajak dia bangun kononya nak jalan2 lagi 
amik udara segar kat taman tu tapi perut aku bunyi pulak 
"awak ! g makan nak ? orang lapar lah"
dia boleh senyum2 tengok aku , aku dah lah lapar nasib baik perut tak bunyi kuat
haha.
"lapar ? jom. nak makan ap? urm org tahu dia nak makan apa"
sampai kat kereta dia bawak aku pergi makan 
PIZZA HUT !
dah lama oke tak makan pizza! macam tahu2 je aku nak makan pizza
haha .

Sampai dalam pizza aku pelik dia tak duduk depan aku
dia duduk kat sebelah aku.
aku tanya dia "eh knp duduk sebelah orang? duduk depan orang lah"
dia boleh jawab "knp nk suruh org duduk depan dia? nak tengok muka org ea?"
Pakyee ! malu oke dia cakap macam tu! bapak ah ! macam nak sorok je muka ni
bawah meja. aku jeling dia , dia cakap
"alar malu lah tu! haha. awak tak ingat ke masa dulu saya duduk depan awak,
awak marah . awak cakap awak malu bila saya asyik tengok muka awak je"
Amboi ! bukan main sedap lagi dia kenakan aku ea! tak akan aku boleh lupa bila aku cakap macam tu dengan dia aku paling malu dia duduk depan aku lagi2 time nak makan. Hahaha 
aneh2 je aku ni. 
"Tu dulu ! sekarang tak oke , jangan nak perasaan sangat lah"
Ceh dengan beraninya aku jawab macam tu kalau betul dia 
duduk depan aku tadi mati lah oi !
elak tak makan je aku nanti . huhu.

Aku tengah sedap2 makan tiba2 aku perasan dia tengok aku 
mula2 tu tak kisah ah sangat ! lama2 tu kisah 
sebab apa aku kisah ? sebab pizza kat pingang dia tu tak bercuit
aku tengok dia "eh apa tengok2 ? tak nak makan ke?"
Dia senyum je bila aku cakap macam tu ! untuk pengetahuan korang 
ex bf aku ni memang suka senyum.
"Dulu kite suka makan sama2 kan? awak selalu marah saya sebab saya makan sikit
sebab tu saya kurus! dah lama tak tengok awak makan. urm, lapar lagi tak?
makan lah lagi"
Baru nak marah dia dah sumbat pizza kat mulut dia. Kan tak baik nak marah 
orang tengah makan. aku pulak yang tak selera nak makan bila dia cakap macam tu
Tapi aku terharu dia masih ingat lagi kisah2 kami even benda tu 
dah lama tapi dia still ingat lagi.

Lepas pergi makan dia hantar aku balik 
sebelum turun tu aku sempat cakap kat dia 
"thanks bawak org jln2 mkan lagi! awk knp dulu awk tak mcm ni?dlu sya harap sangat awak 
berubah, kenapa masa kite tengah banyak dugaan awak tak pertahankan relay kite? 
awk biarkan sye sorang2 je. sekarang awak pun dah bahagia bagus lah . mungkin
sye tak boleh buat awak bahagia masa dulu. Dulu mungkin sya berharap semua ni pada awak
tapi org sedar sampai bila nak harapkan awak je? apa2 pun awk baik harini dgn org
org terasa macam kite dulu2 even sekejap tapi org happy"
Bila cakap macam ni pun aku mampu tersenyum lagi
padahal airmata dah nak meleleh ni 
dia amik tangan aku dan dia cakap
"org byk buat slah dgn awk iera , maafkan org. org sedar org tak patut buat semua tu kat awak
tapi nak buat mcm mne benda dah lepas. dan org pun happy dpt keluar dgn awk
selama ni awk tak pernah layan org kalau org text or call, mungkin
awak fikir sebab org ada gf. org tahu awk tak suka kacau bf org 
awk baik . jaga diri ea my(mummy) dah lama tak panggil awak macam tu kan? dy(daddy)
tak pernah lupakan my. ada masa kite keluar lagi"

Lepas dia cakap macam tu aku nampak airmata dia keluar.
dan aku cepat2 keluar dari kereta tu. aku tak sanggup nak tengok dia lagi


Masuk rumah terus masuk bilik masa tu lah airmata aku menitis.
Lepas 3tahun aku baru berani nak semuka dengan dia
dulu dia yang aku kejar2 
dulu dia yg aku sayang siang dan malam
dulu dia yang aku rindu 
dulu dia yang selalu teman aku
semuanya dia !

Tapi sekarang 

"Dia Hanyalah Kenangan"